Rakan-Rakan yang disayangi

Monday, June 17, 2013

KARNIVAL MAHABBAH IKIM.FM - SHAH ALAM

Assalammulaikum...
Salam 1 msia...

Jika ada masa lapang jom kawan2 kita pergi ke 

KARNIVAL MAHABBAH IKIM.FM - SHAH ALAM

banyak aktiviti yang disediakan... Bwk anak2 ea sb ada kartun yang paling popular kat malaysia UPIN & IPIN.... Ramai2 kita memeriahkan majlis ini... Insyallah....






Friday, June 14, 2013

Hytex Warehouse Sale - Klang ! (13-Jun-2013 To 16-Jun-2013)


iklan jap... 
pada sapa2 nak beli persiapan anak2 untuk hari raya nie... boleh lah g hytex warehouse sales kat klang... slu nye hytex mmg jual pakaian berjenama dgn harga yang murah.... jom kita bershopping....

ANak2 ku Demam....


Asslammualaikum....
Salam Jumaat...

Selamat pagi kwn2....  Sayup jer cuaca kat luar hari ini... bila cuaca tak menentu time nie la msti musim demam,.. Dugaan untuk saya juga bila anak2 kembar saya demam bergilir... 2 minggu lepas Amir batuk sesema. pastu minggu lepas Amar lak demam... Minggu nie Amir lak demam panas.... Bila mereka demam yang paling risau mesti la saya... Klinik, hospital msti wajib saya g, bukan ape bila demam badan diaorg panas nye kdng2 sampai 40c...  Doktor bagi tahu anak premature mcm Amar Amir nie mmg mudah mendapat penyakit... so bila ada ahli keluarga yang batuk, sesema, ngan demam kalo boleh jauh kan dari anak2 saya... kesian setiap kali ada orng yang batuk kat rumah tu mesti diaorg kene jangkit juga... memandangkan musim tak menentu nie mereka kene kurung kat rumah, tak leh nak join mana2 aktiviti luar rumah. lagi2 skng nie musim org wat kenduri kendara... saya minta maaf la jika tak dapat hadirkan diri... atas sebab kesihatan anak2 saya... so hsbn la jadi wakil g kenduri kendara tu ea....

Muhammad Amir Zakwan... cepat sembuh yer anakku...


Saya penah tulis kat FB macam mana petua nak bagi sesema anak ok.. Alhamdulliah ramai yang tlg... Smpai ada kawan yang sanggup tlg sebab kesian kan anak2 saya... dia ajar buat  birdnest porridge... bahan2 pon dia bagi... terima kasih Azie Azmie... Bagi pinjam slow cooker siap Whatsapp satu per satu cara nak wat birdnest porridge nie...  Jasa baik awak takkan saya lupakan.. :)







 



Tuesday, June 11, 2013

AMIR KENA DENDA....

Assalammualaikum...
Salam 1 Msia...

Jam menunjukkan pukul 2.53 petang... Mata mengantuk... Tadi lunch g makan kat Kedai makan masakan minang... mmg kenyang sangat...So nak kasi segar skit  saya buat entry baru.. hehehe sebenarnya bukan nak buat entry pasal makan tp pasal anak 2nd twins saya Muhammad Amir Zakwan...  Setiap anak2 kita mesti ada perkara baru yang dia belajar... sekarang nie amir suka sangat cakar muka org... da la kuku dia tajam, bila amir cakar mmg nampak sgt dia cakar geram... paling kesian 1st twin dia la Amar byk kali nangis bila kene cakar ngan Amir nie... Saja jer takde keje mlm tu kami adik beradik denda Amir sebab suka sgt cakar muka org.... 


haaa tgk saya pakai kan dia sarung tgn... dia pelik tgk tangan dia kene bungkus... apa lagi termenung fikir mcm mana nak buka sarung tgn tu.. siap gigit2 lagi tapi takleh buka... hik..hik..hik... kesian anak ibu kene dera... semakin besar semakin lasak anak2 ibu nie.. dua2 dah ada kerenah masing2... Ibu sangat sayang Amar & Amir biar pun suka duka perit getir yang ibu hadapi.. ibu akan sentiasa menjaga dan menyayangi kamu berdua...

Amar & Amir Ratu dihati ibu....

CIUM ANAK DAPAT PAHALA,CIUM SUAMI GUGUR DOSE DAN CIUM ISTRI BAHAGIALAH SELAMANYA


1. Fadhilat mencium anak.
 


Ciumlah anakmu kerana pahala setiap ciuman itu dibalas dengan satu darjat syurga. Nisbah di antara dua darjat ialah 500 darjat. Syurga itu ialah sebuah kampung kesenangan, tiada masuk ke dalamnya melainkan orang yang menyukai kanak-kanak.
Barangsiapa keluar ke pekan dan membeli barang-barang dan kembali ke rumah dengan buah tangan untuk anak-anaknya, nescaya mendapat rahmat daripada Allah dan tidak diseksa di akhirat kelak.
Tahukah anda jika dibiasakan mencium anak sendiri, sifat mendera atau membantai serta memukul anak boleh dihindarkan? Dengan wujudnya sifat suka mencium anak, hormon dan bau anak kita itu akan sebati ke dalam otak kita sekaligus mesej yang mengatakan “aku sayang anak aku” akan tersemat terus ke dalam   jiwa.   
                                                                        



2. Fadhilat mencium suami. 



Bila isteri salam dan cium tangan suami, maka gugurlah dosa-dosa kecil si isteri. Restu seorang suami tu penting dalam rumahtangga. Lagipun isteri juga akan dapat pahala. Suami pun mendapat pahala juga kalau dia kucup dahi isteri.
Ramai isteri yang tidak pasti waktu dan ketika bila mereka harus mencium suaminya. Sebenarnya bagi seorang suami, jika mereka sudah di biasakan dicium oleh isteri mereka tidak kira bila-bila masa pun… mereka cukup menghargainya. Dengan cara inilah hati dan jiwa mereka akan tertutup dengan godaan dari luar.
Sebab itulah ramai wanita yang memujuk rayu suami mereka supaya berhenti menghisap rokok. Jika suami mahukan nafas yang segar dari isterinya ketika dicium, maka perkara yang sama juga dimahukan oleh isteri mereka. Lagipun, Islam tidak menggalakkan sesiapa sahaja menghisap rokok.
Kenyataanya, apa yang berlaku hari ini ialah isteri hanya akan mencium suami bila suami hendak berjalan jauh/outstation/kerja di luar kawasan. Itu tidak cukup untuk menyemai benih sayang pada suami. Jika anda sebagai isteri terlalu sombong untuk mencium suami sendiri, jangan terperanjat pula nanti kalau suami anda rasa lebih di sayangi oleh wanita lain di luar sana. Jadi selalulah belai suami dengan ciuman dan juga pelukan.
Semua ini akan menambah rasa kasih. Hati yang panas juga boleh jadi sejuk. Boleh di praktik oleh si isteri apabila dia atau suaminya hendak pergi kerja dan balik kerja. Selepas solat dan ketika hendak tidur juga bagus di amalkan. Hikmahnya, redha suami akan sentiasa bersama isterinya.
Satu lagi perkara yang ramai isteri tidak sedar ialah tabiat tidur berbantalkan lengan suami. Hanya sedikit sahaja isteri yang tahu bahawa tidur berbantalkan lengan suami + dalam dakapan suami, boleh membuatkan hati suaminya luluh.
Benar.
Jika isteri sudah wangi sebelum tidur dengan rambutnya yang beraroma segar, suami pasti akan mencium rambutnya, dahinya dan juga pipinya. Bila ini berlaku, isteri juga akan mencium suaminya. Bukankah itu dapat menghalang suami dari mencari aroma baru di luar rumah?????





3. Fadhilat mencium isteri. 



Mencium isteri juga merupakan ibadah. Islam memandang tindakan tersebut sebagai satu perkara yang baik, bahkan dapat memberikan pahala kepada suami.
Isteri pasti akan gembira apabila mereka selalu dicium oleh suami mereka. Hati yang gundah, bisa menjadi bahagia. Gelap kesedihan, bisa menjadi cerah dengan keriangan. Dilihat kepada Nabi, siri tauladan ini menjadi amalan harian Nabi SAW dikala bersama Isteri.
Tindakan Nabi itu tidak pernah diabaikan, hatta dalam bulan ramadhan sekalipun. Aisyah R.Ha ada meriwayatkan hadis:
كَانَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يُقَبِّلُ فِي رَمَضَانَ وَهُوَ صَائِمٌ
Maksudnya;
“Rasulullah SAW sentiasa mencium aku dalam bulan Ramadhan, ketika itu Baginda SAW sedang berpuasa”
 

Hadis ini amat nyata lagi jelas, Nabi SAW tetap juga memberikan kasih sayang baginda kepada isteri tanpa mengira waktu.
Suami pula harus sedar yang dirinya juga harus berada dalam keadaan yang selesa dan wangi setiap kali hendak mencium isteri. Tabiat suka mencium isteri janganlah di pandang ringan, kerana Nabi juga mengamalkannya.
Mengapa?
Kerana cium itu tandanya sayang. Tapi kalau seorang isteri terlalu ego dan tidak membenarkan suaminya sendiri menciumnya… juga jangan terperanjat kalau suami masing-masing melepaskan rasa kasih sayang terhadap wanita lain yang lebih menghargai kasih sayang suaminya itu.

Hendak mencari lelaki yang pemarah memang ramai di luar sana, tapi hendak mencari lelaki penyayang… mungkin 1 dalam 100. Dengan keadaan lelaki yang semakin sedikit bilangannya di dunia ini… cubalah bayangkan.
Jadi jika anda sudah berkahwin dan memiliki suami yang suka mencium anda dan anak-anak anda, syukur alhamdulillah. Jika anda belum berkahwin TETAPI MENYEDARI bakal suami anda itu suka mencium orang yang mereka kasihi, tahniah dan bersyukurlah kepada Tuhan kerana anda bakal dikurniakan suami yang penyayang. Logiknya tanyalah pada diri sendiri… adakah anda ingin suami anda mencium anda ataupun perempuan lain di luar sana?????
Untuk para suami pula, jika anda adalah tergolong dalam suami yang rajin mencium isteri, syabas diucapkan. Memang harus anda berbuat begitu kerana rasa sayang pada isteri anda akan bertambah dari hari ke sehari.
Bayangkan setiap hari anda mencium isteri anda… sebelum kerja, anda menciumnya… pulang kerja pun anda menciumnya. Malah sewaktu isteri anda memasak di dapur pun, anda rangkul isteri anda dari belakang lalu menciumnya serta berkata… “saya sayang awak… dan terima kasih kerana menyediakan masakan untuk hari ini”
Di situlah datangnya bahagia ~~~
Kesimpulan: 
Seeloknya amalkanlah budaya mencium ini ketika baru berkahwin/mendirikan rumahtangga. Kerana jika tidak di amalkan sekarang, agak kekok pula bila dah beranak-pinak nanti.


p/s: rugilah bagi mereka yang sudah berkahwin, tetapi rasa malu untuk mencium anak, suami…. juga isterinya sendiri….

Rahsia Di Sebalik Janggut Suami Pada Isteri

Asslammualaikum... Salam 1 Msia...

Hari ni byk buat entry pasal free sgt kat opis nie... dari duk menung jer nak bg tips n petua pada pasangan yang tiada anak. mana tau kan petua nie berkesan untuk mendapatkan cahayamata... insyallah....

ikhlas dr en google...



Rahsia Di Sebalik Sunnah Memelihara Janggut
Sabda Rasulullah SAW :
“Cukurlah (menipiskan) kumis dan peliharalah janggut.” (HR. Muslim)
“Tuhanku memerintahkanku untuk memelihara janggutku dan memotong kumisku.” (HR. Thabrani)

Kajian Di Sebalik Sunnah Memelihara Janggut
Satu kajian yang dijalankan terhadap janggut menemui satu lagi bukti saintifik mengenai sunnah Nabi Muhammad saw dalam memelihara janggut, ini menunjukkan bahawa wahyu Allah yang diturunkan ke atas Nabi Muhammad saw mendahului penemuan saintifik sejak lebih 1400 tahun yang lalu.

Rahsia Di Sebalik Janggut Suami Pada Isteri
Dr Jamnul Azhar Mulkan, seorang doktor perubatan, pemilik rangkaian klinik juga seorang pendakwah, dalam satu ceramah, mendedahkan hasil kajian yang sangat luar biasa mengenai khasiat janggut.

Menurutnya, kajian oleh saintis dari Massachusetts Institute of Technology, Amerika Syarikat yang berjudul The Amazing Fact of Human Body mendapati janggut lelaki mengandungi hormon testosteron yang amat diperlukan bagi kesuburan wanita. Ia mampu menstabilkan kitaran haid selain menggalakkan pertumbuhan telur wanita.

Dalam kata yang lain, janggut lelaki juga boleh meningkatkan tahap kegalakan pasangannya.

Bagaimana Caranya?
Hanya melalui sentuhan. Jadi kepada sesiapa yang belum mempunyai anak kerana mengalami masalah kesuburan, mintalah suami anda menyimpan janggut, dan belailah selalu janggut suami anda.

Kata Dr Jamnul Azhar, kajian itu beberapa kali diulang tayang oleh National Geographic.
Ini sekali gus menjadi bukti apa yang disarankan oleh Islam sejak zaman silam, boleh dibuktikan secara saintifik akan hikmah dan kelebihannya.

Firman Allah Ta’ala yang bermaksud :-
“(Iaitu) orang-orang yang menyebut dan mengingati Allah semasa mereka berdiri dan duduk dan semasa mereka berbaring mengiring, dan mereka pula memikirkan tentang kejadian langit dan bumi (sambil berkata): “Wahai Tuhan kami! Tidaklah Engkau menjadikan benda-benda ini dengan sia-sia, Maha Suci Engkau, maka peliharalah kami dari azab neraka.” (Surah A-li’Imraan 3:191).

Wallahu’alam….

comel kan budak nie....

Asslammualaikum... Salam 1 Msia...

kita cuci-cuci mata jap... mana yang sedang mengandung, save la pic nie... mana tau dapat baby secomel budak nie... aduhaiii geram nye... dapat anak pompuan mcm nie... jeng3 tp doktor da pesan kena rancang pasal baby kecik lagi kembar lagi tu...hihihihi... jom kita layan jap...  







Kisah 50 sen...

Assalammualaikum... 
Salam 1 Msia....

Pagi nie dapat email..  nak share kisah dan tauladan...

Al Kisah....

Kringggg.. Terima kasih cikgu, semua pelajar beredar ke kantin. Tapi seorang pelajar ni tak keluar utk rehat.
Awak tak rehat ke Alif? Ujar sy kpd pelajar ni. Tak cikgu. Jawab alif ringkas.

Kenapa alif tak rehat? Jawab alif "Mak sy beri 50 sen sehari cikgu. Kat kantin 50 sen ni dpt beli nugget je sekeping. Malu la cikgu beratur panjang2 dpt beli nugget je. Jadi sy kumpul duit hari ini utk makan hari esok. Jadi sy dpt la makan nugget 50 sen dan air sirap 50 sen. Sy kat kantin hari Selasa dan Khamis je cikgu " alif tertunduk malu.

Perasaan sy mula bercampur baur, sedih sebak. Di zaman 2013 ini masih ada pelajar yg membawa 50 sen ke sekolah. Ramai di antara kita memandang 50 sen jumlah yg kecil sedangkan bg pelajar ini 50 sen sgt besar ertinya. 

Saya tanya lg, kalau hari jumaat awak tak pergi kantin la ye? 

Owh hari jumaat duit 50 sen ni sy sedekah masa bacaan yasiin cikgu. Jawab alif dgn bersahaja. Mak sy kata kalau kita sedekah rezeki kita akan bertambah..

Mata saya dah berkaca...Sy terkejut dan bertambah sebak. Dah la duit ada 50 sen. Siap boleh sedekah pulak. Ya Allah, limpahkanlah rezeki bg keluarga pelajarku ini..luaskan rezeki mereka semoga mereka tidak lagi berada dalam kemiskinan.

Huh macam terpukul sungguh sy, bayangkan duit 50 sen yg diberi utk makan, dia infakkan 50 sen utk tabung sekolah setiap jumaat semasa bacaan yasiin.

Mungkin kisah ini nampak simple tp bagi saya ia memberi seribu pengajaran. Mungkin Allah nak temukan sy dgh pelajar ini supaya lebihkan sedekah dan berinfak.

Bagaimana pula dgn kita? Mampukah kita istiqomah bersedekah setiap hari jumaat?

Esok hari Jumaat. Ayuh kita berazam utk lebihkan sedekah pd hari jumaat yg mulia ini. Semoga Allah s.w.t memberikan ganjaran kpd anda semua.

"Pencetus Inspirasi Usahawan"

Bilik Seminar
Al Syifa Business Centre
Taman Universiti, Skudai. 



TESTIMONI PENGGUNA COKLAT IMTIYAZ GOLD



HARGA : RM45.00 (PENGHANTARAN PERCUMA)
BERMINAT SILA HUBUNGI SAYA 

AZIANA AZALI : 019-245 0009 / 019-246 1440 


















Coklat Imtiyaz Gold - ULASAN RINGKAS PRODUK


COKLAT IMTIYAZ GOLD 
adalah produk pemakanan yang unik dan berinovasi. Ianya dihasilkan melalui adunan pemakanan yang mempunyai nilai nutrien semulajadi, halal dan diluluskan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia sebagai MakananBerkhasiat serta memenuhi keperluan diet kanak-kanak dan orang dewasa. Dalam bentuk tablet, mempunyai rasa yang enak/sedap, senang dibawa kemana-mana, pengambilan (kunyah ianya lembut) dan penyimpanan yang mudah.


Bahan Asas Produk










Susu Kuda. Adalah alternatif kepada mereka yang alah kepada susu lembu (lactose intolerance) kerana gumpalan lemak susu kuda lebih halus dan hampir menyamai susu ibu manusia. Terdapat banyak kajian oleh saintis pemakanan telah melaporkan komposisi protein dan lemak susu kuda adalah yang paling hampir dengan susu ibu manusia. Komposisi lemak dan pecahan protein, menyatakan susu kuda lebih menyamai susu manusia berbanding dengan susu lembu. (Kajian Godovac Zimmermann et  al., 1987; Businco et al., 2000; Horrobin, 2000).  





 Gotu Kola (Pegaga). Pemakanan yang menjana tenaga yang disimpan oleh badan, dan secara khusus sangat berguna membantu sistem saraf (nervous system). Gotu Kola ada kala digelar food for the brain. Di negara barat ianya sangat popular sebagai ‘nerve tonic’ untuk megurangkan ketegangan dan menguatkan daya ingatan.Gotu Kola membantu mengatasi ‘stress’, memulihkan ‘reflexes’ dan meningkatkan kecerdasan mental dan tenaga fizikal. Triterpenes yg terdapat pada Gotu Kola bertindak melegakan ketegangan dan kerunsingan (antidepressant activity). (Petikan kajian oleh Zhong Yao Cai. 2003 Dec;26(12):870-3). 





Kacang Soya. Kacang soya menawarkan complete protein profiledan mengandungi semua essential amino acids yang diperlukan oleh diet seseorang. Kacang soya bukanlah sejenis pemakanan ajaib, tetapi ianya adalah contoh di antara jenis pemakanan yang mempunyai nilai diet lengkap serta mempunyai kesan positif kepada kesihatan. (Petikan  kata: Christine Lewis, Acting Director of the Center for Food Safety and Applied Nutrition's Office of Nutritional Products, Labeling and Dietary Supplements USA).




 Koko. Selain daripada mempunyai perbagai khasiat yang diperlukan oleh tubuh manusia, koko/coklat juga begitu sinonim dengan ungkapan positif emosi seperti sayang, rasa cinta dan keceriaan.Secara perbandingan, coklat/koko mengandungi lebih kandungan protein berbanding dengan sebiji pisang, sebatang lobak merah, sebiji oren, sebiji epal atau sejumlah kismis dengan berat yang sama. Kajian telah membukitkan bahawa coklat/koko mengandungi khasiat makanan yang seimbang. (Sumber: Chocolate: Facts On Health and Nutrition For Educators and Health Professionals, Chocolate Manufacturers Association of the USA).





      Kismis Terapi Al-Quran 30 Juz. Selain amat berkhasiat untuk otak ianya memperkasakan spiritual pengguna dari aspek Sentuhan Qalbu/Hati selaku Perawat, Peneman, Penawar, Penguat dan Penyembuh.



Gula ringkas dalam kismis telah dikenalpasti dapat meningkatkan daya pemikiran otak. Ini kerana otak memerlukan gula ringkas dalam kuantiti yang banyak untuk berfungsi dengan baik dan kismis dapat menyediakan keperluan gula ringkas dalam kuantiti yang banyak dan cepat. Ia menajamkan minda atau daya ingatan kerana otak memerlukan banyak gula fruktosa untuk berfungsi dengan baik.

Menjadi sumber semulajadi antioksida kerana kismis mengandungi fenol. Anti oksida melindungi tubuh dari adikal bebas. Kismis menyihatkan dan melindungi gigi dan gusi kerana  ia kaya dengan asid oleanolik. Kismis kaya dengan potasium dan sodium yang membantu mengurangkan tekanan darah tinggi. Menguatkan tulang kerana di dalam buah kering ini terkandung fiber dan asid tartaric...



HARGA : RM45.00 (PENGHANTARAN PERCUMA)
BERMINAT SILA HUBUNGI SAYA 

AZIANA AZALI : 019-245 0009 / 019-246 1440 




Coklat Imtiyaz Gold




"Fikir Minda, Ingat Coklat Imtiyaz"


Produk untuk minda diformulasi oleh Dr (H) JUNAIDI TAJUL ARIFFIN telah berada di pasaran sejak 2006 berasaskan Susu Kuda, Pegaga, Soya, Koko dan Kismis dengan menggunakan jenama seperti Gotu Kola dan Coklat Minda sehingga 2011.
COKLAT IMTIYAZ GOLD adalah penjenamaan semula setelah R&D dilakukan dengan khidmat nasihat Dr. Mohd Rosni Sulaiman (Jul 2012 – Feb 2013) daripada Universiti Malaysia Sabah (Toksikologi & Biokimia Makanan - BSc (Hon) (UKM), MSc (UMS), PhD (UPM) untuk meningkatkan lagi kualiti produk dari aspek keberkesanan nutrien sebagai pemangkin kepada Kecemerlangan Emosi Dan Akademik. Formulasi terkini Pengisisan Kismis Terapi Al-Quran 30 Juz sebagai nilai istimewa untuk memperkasakan lagi kualiti pengguna dari aspek Sentuhan Qalbu/Hati 5P (Perawat, Peneman, Penawar dan Penyembuh).


HARGA : RM45.00 (PENGHANTARAN PERCUMA)
BERMINAT SILA HUBUNGI SAYA 

AZIANA AZALI : 019-245 0009 / 019-246 1440 


Monday, June 10, 2013

Fakta Menarik Mengenai Hidung


Kita memiliki hidung berlubang disebelah kiri dan disebelah kanan, apakah fungsinya sama untuk menghirup dan menghembus nafas?Sebenarnya fungsinya tidak sama dan dapat kita rasakan bezanya; sebelah kanan mewakili matahari (mengeluarkan panas) dan sebelah kiri mewakili bulan ( mengeluarkan dingin).Jika sakit kepala, cubalah menutup lubang hidung sebelah kanan dan bernafaslah melalui hidung sebelah kiri dan lakukan kira-kira 5 minit, sakit kepala akan sembuh.
Anda merasa lelah, lakukan timbal-balik.  
Tutup lubang hidung sebelah kiri dan bernafaslah melalui hidung sebelah kanan. Tak lama kemudian, anda akan merasakan segar kembali.Sebab lubang hidung sebelah kanan mengeluarkan panas, sehingga senang sekali untuk panas, Lubang hidung sebelah kiri mengeluarkan dingin.Perempuan bernafas lebih dengan hidung sebelah kiri, sehingga hatinya mudah sekali dingin.Lelaki bernafas lebih dengan hidung sebelah kanan, sehingga mudah sekali marah.Apakah anda ada memperhatikan ketika bangun, lubang hidung sebelah mana yang bernafas lebih cepat ? Sebelah kiri atau kanan ?Jika lubang hidung sebelah kiri bernafas lebih cepat, anda akan merasa sangat lelah. Tutuplah lubang hidung sebelah kiri dan gunakan lubang hidung sebelah kanan untuk bernafas, anda akan merasa segar kembali dengan cepat.Cara tersebut boleh diajarkan kepada anak-anak, tetapi efeknya akan lebih baik diterapkan kepada orang dewasa.Saya biasanya merasakan sakit kepala, dan rasanya seperti ditusuk-tusuk. Kemudian saya berubat dengan doktor dan beliau mengatakan ,"Anda akan sembuh jika berumah tangga!" Doktor itu tidak bercakap kosong. Apa yang dia sampaikan disertakan dengan teori dan bukti.Pada waktu itu, setiap malam saya merasakan sakit kepala dan tidak dapat belajar. Saya makan ubat, tetapi tidak dapat sembuh..Pada suatu malam. saya duduk bersemedi dan menutup lubang hidung sebelah kanan dan bernafas dengan lubang hidung sebelah kiri.. Dalam kurang dari satu minggu, sakit kepala saya sembuh. Saya teruskan melakukannya selama 1 bulan, sejak malam itu sampai sekarang , sakit kepala saya tidak berulang lagi.Ini adalah yang saya alami sendiri. Saya beritahukan kepada orang lain, jika sakit kepala, boleh mencuba cara tersebut, sebab sangat efektif buat saya. Ramai orang pun telah mencuba dan berhasil. Ini adalah terapi alami, tidak seperti memakan ubat dalam jangka panjang akan ada efek sampingannya. Jadi kenapa anda tidak mencubanya? Selalulah mecuba terapi perrnafasan ini, tubuh anda akan merasa sangat tenang sekali.



IKHLAS DR GOOGLE


Allah Memanggil Kita Hanya 3 Kali Seumur Hidup


1) 'Panggilan pertama adalah Adzan, 

'Itu adalah panggilan Allah yang pertama. Panggilan ini sangat jelas
terdengar di telinga kita, sangat kuat terdengar. Ketika kita sholat,
sesungguhnya kita menjawab panggilan Allah. Tetapi Allah masih
fleksibel, Dia tidak 'cepat marah' akan sikap kita.
Kadang kita terlambat, bahkan tidak sholat sama sekali karena malas.
Allah tidak marah seketika. Dia masih memberikan rahmat Nya, masih memberikan
kebahagiaan bagi umat Nya, baik umat Nya itu menjawab panggilan Azan-Nya
atau tidak. Allah hanya akan membalas umat Nya ketika hari Kiamat
nanti'. ......... Saya terpaku, mata saya berkaca-kaca...
Terbayang saya masih melambatkan sholat karena meetinglah, mengajarlah
dan lain-lain.
Masya Allah...
Ibu melanjutkan,



2) Panggilan yang kedua adalah Panggilan Umrah / Haji
Panggilan ini bersifat halus. Allah memanggil hamba-hambaNya dengan
panggilan yang halus dan sifatnya 'bergiliran' . Hamba yang satu
mendapatkan kesempatan yang berbeda dengan hamba yang lain. Jalan nya
bermacam-macam. Yang tidak punya uang menjadi punya uang, yang tidak
merencanakan, ternyata akan pergi, ada yang memang merencanakan dan
terkabul.
Ketika kita mengambil niat Haji / Umrah, berpakaian Ihram dan melafazkan
'Labaik Allahuma Labaik/ Umrotan', sesungguhnya kita saat itu menjawab
panggilan Allah yang ke dua.
Saat itu kita merasa bahagia, karena panggilan Allah sudah kita jawab,
meskipun panggilan itu halus sekali.
Allah berkata, laksanakan Haji / Umrah bagi yang mampu'.
Mata saya semakin berkaca-kaca...
Subhanallah...
Saya datang menjawab panggilan Allah lebih cepat dari yang saya
rancangkan... Alhamdulillah...


3) 'Dan panggilan ke-3', lanjut Ibu, 'adalah KEMATIAN.

Panggilan yang kita jawab dengan amal kita. Pada kebanyakan kasus, Allah
tidak memberikan tanda tanda secara langsung, dan kita tidak mampu
menjawab dengan lisan dan gerakan. Kita hanya menjawabnya dengan amal
sholeh. Karena itu , manfaatkan waktumu sebaik-baiknya. ..
Jawablah 3 panggilan Allah dengan hatimu dan sikap yang Husnul
Khotimah... Insya Allah surga adalah balasannya...
Diriwayatkan dari Abu Hurairah ra, Rasulullah Saw bersabda: *Pada hari
kiamat akan keluar seekor binatang dari neraka jahanam yang bernama
'Huraisy' berasal dari anak kala jengking. Besarnya Huraisy ini dari
timur hingga ke barat. Panjangnya pula seperti jarak langit dan bumi. Malaikat
Jibril bertanya : 'Hai Huraisy! Engkau hendak ke mana dan siapa yang kau cari?'

Huraisy pun menjawab, 'Aku mau mencari lima orang':


Pertama, orang yang meninggalkan sholat
Kedua, orang yang tidak mau keluarkan zakat.
Ketiga, orang yang durhaka kepada ibu dan bapaknya.
Keempat, orang yang bercakap tentang dunia di dalam masjid.
Kelima, orang yang suka minum arak.
 

Para suami Baca jgn tak baca... hihihihihhi


KHASIAT PELUK ISTERI

Seorang suami yang memeluk isterinya untuk sekurang-kurangnya 10 saat setiap pagi akan panjang umurnya lima tahun. Pakar motivasi Datuk Dr. Mohd. Fadzilah Kamsah berkata, fakta berdasarkan kajian oleh seorang pakar di Jerman mengenai hubungan antara sentuhan dan tahap kesihatan.

`Seseorang itu boleh panjang umur jika memeluk isterinya setiap hari kerana pelukan dan sentuhan boleh menyebabkan tubuh manusia mengeluarkan pelbagai hormon termasuk endorfin yang baik untuk kesihatan tubuh.

`Bagaimanapun, sebagai seorang Islam kita tidak harus lupa ajal dan maut terletak di tangan Allah,” katanya ketika memberi syarahan bertajuk Perkahwinan dan Seks: Penawar dan Rawatan Bagi Banyak Penyakit’ di Persidangan Ketiga Perubatan Daripada Perspektif Islam anjuran Pusat Perubatan Universiti Malaya di Hotel Sheraton Subang.

Hormon endorfin adalah sejenis bahan kimia semula jadi yang bertindak sebagai penahan sakit dan mengurangkan keresahan. Jelasnya, selain mempunyai kesan positif dari segi saintifik dan kesihatan sentuhan, pelukan dan gurau senda antara suami dan isteri juga merupakan sunah Rasulullah s.a.w.

Tambah beliau, ada kajian di Amerika Syarikat (AS) juga mendapati pelukan suami dapat mengurangkan tahap kolesterol dan meningkatkan kesihatan isteri.

`Oleh itu suami yang inginkan isterinya menurunkan berat badan digalakkan peluk isterinya lebih kerap,” katanya disambut dengan gelak ketawa oleh peserta persidangan itu.

Jelas beliau, hubungan seks dalam penuh rasa kasih sayang juga dapat membantu pasangan untuk awet muda dan berketerampilan menarik.

`Wanita yang mempunyai kehidupan seks yang baik dan bahagia akan lebih cenderung untuk menghiasi diri,” kata Fadzilah. 


HAA...TUNGGU APA LAGI...PELUK JANGAN TAK PELUK

credit to google


Friday, June 07, 2013

Akhirnye.... saya pergi jua.....


Assalammualaikum...
Salam 1 Msia... Salam Jumaat...

Setelah 12 tahun saya berkerja di LENO  Akhirnya saya pergi jua dari sini... hermmm sedih mmg sedih tp saya da buat keputusan, pagi tadi dah hantar surat pada ketua jabatan, saya beritahu dia yang saya dapat tawaran lain.. haaaaa tak tau nak cerita pada sape so luahkan rasa hati kat dlm blog saya nie...


Ensem kan tokei company saya nie.... ada tahi lalat siti nurhaliza lagi....hikhikhik




Nampak tak pompuan yang sebelah bos tuh..(nama gelaran ikan buntal) dia ar punca saya berenti kerja... Dia nie bukan ketua jabatan yang baik... pilih kasih, tak jaga kebajikan pekerja.... Dia juga punca ramai staff kat syarikat nie berenti....elok dia nie pergi kursus motivasi mcm mana nak jadi ketua jabatan yang baik..



Nampak tak girl chubby tu.... haaa dia nie lagi sorang.... Executive  yang suka tikam belakang... depan baik tapi belakang kita Allah jer yang tahu... sgt berpura2 dan pandai belakon.... tgu la satu hari minah nie mesti terima balasan... ingat kiita hidup nie ibarat roda... 1 hari nanti pasti minah nie ape yang staff nye rasa... ingat hukum KARMA....



Tak semua tak bos2 kat company buruk perangai.. ada gak yang baik  mcm Mr Lai la....contoh bos yang baik... jaga kebajikan tak pilih kasih.... boleh nampak mana ada staff bwh jagaan  dia mana ada yang berhenti.....

Nie Mr Lee Hr Executive yang paling gile2... Tak sangka Mr Lee ni pon tak tahan keje kat LENO... hihihihihi... dia pon da anta surat resign tp kene reject... Mr Lee kira pakar kaunseling kan opis nie... jika ada masalah citer ngan dia...Dia sedaya upaya upaya akan bantu...



Walaupun byk suka duka bekerja kat company nie..mungkin rezeki saya sampai setakat ini aje kat sni. Rindu pada kenangan dulu.. tp apakan daya masa sentiasa berjalan.. kita jer kene sedaya upaya membuat ape yg terbaik dlm hidup ini
Gah kan bangunan nie.... tapi byk cerita didalamnye....


Bermula bulan depan saya akan bekerja di tempat baru, suasana baru.. Dengan satu azam bekerja demi mencari rezeki membantu suami dan membesarkan anak2....












Wednesday, June 05, 2013

Susu badan merundum....


Assalammualaikum....
Salam 1 Msia...

Post arini nak citer pasal susu badan... Minggu lepas mmg hari yang menyedihkan, tak tau la mungkin pasal keje2 kat opis, mungkin juga sebab byk sgt fikir , susu badan saya kurang sgt.. setiap kali pam cuma dapat 3oz @ 4oz... Aduhh masa tu fikir cukup jer balance susu yang ada dlm peti ais...Terfikir juga nak bagi FM untuk anak2, masa tu sedih gak la sb kalo leh biarlah dapat BF anak2 sampai umo dia 1 tahun.. Pastu tu fikir lagi kalo beli FM mesti kos banyak... Dengan bantuan dan nasihat seorg teman dia cerita pasal macam mana banyakkan kembali susu badan ni,  Alhamdullillah susu badan kembali dgn meriahnya.... betul la kwn saya kata selagi kita niat nak BF anak kita selagi tu susu kita akan sentiasa ada. yang paling penting kene rajin mengepam dan sentiasa berdoa kepada Allah SWT... 




hasil pam 6 pagi  5jun2013  (13oz)

EEEeee comotnye....

Assalammualaikum...

dak comel comot.....



Haaa... tengok mcm nie la gaya nye bila da pandai mkn sendiri... dlm mulut penuh biskut... comotnye fuhhh jgn cakap tangan, mulut, baju abis kotor mkn biskut coklat heinz... ruang tamu jgn cakap la... kene sapu n mop balik la bila lepas anak- anak saya mkn ... walaupon penat tp takpe happy tgk diaorg da pandai berdikari menyuap mkn sendiri..hik3... pasni mesti pandai mkn nasik sendiri kan.... Jgn lupa ea anak-anak ibu sebelum mkn baca doa makan dulu ea.... :)


dalam mulut penuh biskut....




Monday, June 03, 2013

Alhamdullillah mereka da 9 bulan

Assalammualaikum..... salam 1 msia


Tengok betapa gembira nye anak2 saya nie....kejap jer masa berlalu, mereka da semakin membesar.... Rasanye mcm baru jer lahirkan Amar & Amir nie.. 
Hari ini genap umur mereka 9 bulan... Syukur pada  Allah SWT bayi prem yang saya lahirkan  (Amar) seberat botol mineral sekarang dan besar mcm bayi  lain....
Dulu nak pegang pon takut sebab telampau kecik sekarang bukan main lincah, laju maju kesana da kemari.... Teringat masa Amar & Amir bayi kami sekeluarga tak tido malam sb mereka nangis begilir2.. bila tak ckup tido masing2 stress jer..bila kesabaran ilang leh gaduh laki bini... hik3 tak leh lupa la kenangan tu...
Syukur sekali lagi pada Allah SWT kerana sehingga kini mereka masih lagi menyusu badan... selagi ada susu badan nie.. insyallah saya akan bagi  pada mereka... Esok 4 hb Amar& Amir kena g timbang, moga berat badan mereka bertambah dan sihat sentiasa...Amin



Gambar nie time dalam pantang




Gambar masa g kenduri kat Muzium Shah Alam